U strahu da bi galon benzina mogao da dostigne pet dolara na američkom tržištu, svetski proizvođači automobila predstavili su seriju energetski efikasnih modela na Sajmu automobila u Njujorku. Ovaj sajam dobar je pokazatelj strahova i izazova sa kojima je suočena američka auto-industrija, jedan od stubova na kojima počiva planirani ekonomski oporavak Sjedinjenih Američkih Država.Na sajam u Njujorku došli su proizvođači iz celog sveta da pokažu modele za ovu i sledeću godinu, kao i koncept vozila. Glavni cilj svih izlagača bio je smanjenje potrošnje goriva.
Na Sajmu automobila u Njujorku proizvođači su predstavili seriju energetski efikasnih modela. Glavni cilj izlagača bio je smanjenje potrošnje goriva, jer, u uslovima krize, kola kupuje samo ko mora.
U strahu da bi galon benzina mogao da dostigne pet dolara na američkom tržištu, svetski proizvođači automobila predstavili su seriju energetski efikasnih modela na Sajmu automobila u Njujorku. Ovaj sajam dobar je pokazatelj strahova i izazova sa kojima je suočena američka auto-industrija, jedan od stubova na kojima počiva planirani ekonomski oporavak Sjedinjenih Američkih Država.
Na sajam u Njujorku došli su proizvođači iz celog sveta da pokažu modele za ovu i sledeću godinu, kao i koncept vozila. Glavni cilj svih izlagača bio je smanjenje potrošnje goriva.
Dok se kupci u Americi bore sa sve skupljim benzinom, hranom i drugim životnim troškovima, prodavci znaju da ljudi sada nisu spremni da plate automobil - osim ako im je zaista neophodan.
"Recesija je, ljudi se muče da vrate dugove, a pre svega rate za stanove. Problem je što plate nisu porasle, pa ljudi sada paze šta kupuju. Sve ove automobile, džipove i kombije kupiće samo oni koji to moraju", urednik "Motor trenda" Angus Mekenzi.
Uz "Dženeral Motors" i "Ford", među vodećim izlagačima su "Tojota", "Nisan", "Kia" i "Hjundai". Svetski mediji izveštavaju da sajam ima dve glavne teme: globalizaciju auto-industrije, koja je sada stigla u Ameriku, i ciljnu potrošnju od 7 litara na 100 kilometara.
"U ovom poslu je strahovita konkurencija. Nismo se ni izbliza vratili na nivo prodaje od pre četiri godine, a sada su došli novi, mladi prizvođači, koji nastupaju vrlo agresivno na američkom tržištu. Američkim kompanijama će biti sve teže i teže", smatra analitičar Džek Nerad.
U budućnosti, svi će ići na smanjenje potrošnje. Litar goriva u Americi sada košta 1 dolar, a prošle godine je bio 75 centi. Ako cena benzina dostigne dolar i dvadeset po litru, analitičari procenjuju da će doći do dramatičnog okretanja ka kupovini manjih, štedljivijih kola.
Ukoliko se ostvare najcrnje prognoze, da litar benzina u Americi dostigne cenu kao kod nas, što je skoro dva dolara, procenjuje se da će uslediti drastičan pad isporuka bukvalno svih vozila na američkom tržištu.